Saturday, March 5, 2011

~mase untuk tengok bintang di langit...hehe~

Posted by Marlya Asri at 11:26 PM
reaksi korang? 
Haa,,pd 4/3/2011,, aku dan member aku asmaa kasmon pegi ke FST(fakulti sains dan teknologi).

Nk taw kiteorg wat pe kat sane? Haa,,nie la aku nak cerite serba sedikit nie..hehe
Emm,, kami pegi sane sbb de program cerapan bulan yg dianjurkn oleh fst itu sendiri.. sblum program tue start, ade nasyid.. penyanyi nasyid tu t’diri dri dak laki fst dan fem..ade budak kels aku sekali..rupe2 ye sedap gak eyk suare dye..hehe  selepas tu,, kmi pegi ke kwsn yg luas (cam pdg gak la). kat situ kami diberitahu pasal bintang2 dan planet2..org dari JMNM(jabatan mufti negeri Melaka) yg bagi taklimat tu..




Seronok sgt sebb dapat tahu sal bintang2 ngn planet2 di langit..semalam org jmnm tu bgtaw yang mlm nie juz bole nmpk bntang canopus ngn Sirius je..tp xpe la, dpt gak tgok..hehe..dan baru ak taw,,bintang2 tu pun ade name gak..hehe pastu en.jmnm tu gtaw gak sal bruj2..sume skli buruj ade 88. Manakala zodiac lak ade 12..dpt da pengetahuan cket kat situ..hehe


mase utk tengok bintag,,hehe



nie la mmber aku,,asma namenye


nie nameye teleskop,,ye kot..hehe


Emm,dalam pukul 10.30 aku ngan asma pn blik..nseb bek la ade org yg sudi menumpang kan kami..hehe
Thanks to bf asma n his frens..=)

Emm,,,rase nye itu saje la yg nk kongsi b’sama sahabat2 sume..nt ade cite t’bru ke aku tulis ag..hehe
Selamat b’jumpa lagi kwan2..=)

3 orang komen pasal cerita kat atas:

epohh-chan on March 7, 2011 at 12:58 AM said...

pasnie bole la pinjam teleskop tuh ng JMNM.^^,

~NurUL AsMaA~ on March 7, 2011 at 8:53 AM said...

hehe...best sgtkn..huhu..=).. siap cter nek pe balik..segan kot..huhu..

marlya asri on March 7, 2011 at 4:16 PM said...

epohh,,hehe silekn,,nnt bole la sy tumpg sekli..hehe
asmaa,,sory,,jgn mara eyk..hehe

Post a Comment

 

Marlya's Blog! Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei