Sunday, November 27, 2011

~azamku~

Posted by Marlya Asri at 3:49 PM
reaksi korang? 
0 orang komen pasal cerita kat atas
assalammualaikum~
bismillahirrahmanirrahim...

dengan nama Allah aku mulakan coretan ku ini..untuk pengetahuan korang, hari ini adlah awal muharam bg tahun yang ke 1433H...korang puasa tak hari ini?? alhamdulillah kepada sesiapa yang berpuasa pada hari ini kerana terdapat fadhilat padanya.. Barang siapa berpuasa satu hari dalam bulan Muharam pahalanya seumpama berpuasa 30 tahun. besar kan fadhilat nya?

pada tahun baru ini, aku ingin berazam pada diriku..aku ingin berubah menjadi sesuatu yang lebih baik lagi,,huhu
semoga Allah memperkenankan doaku ini,,aminn
Ya Allah, semoga KAU tempatkanlah aku, keluargaku, guru2 ku, serta sahabat2 ku dikalangan orang yang beriman..dan permudahkan setiap urusan kami..semoga tahun baru ini akan mendidik kami untuk mnjadi yang lebih baik lagi..semoga tahun2 yang lepas mnjadi pengajaran buat kami untuk kami tidak mengulanginya kembali..sesungguhnya engkaulah MAHA MENGETAHUI akan sesuatu...aminn

wahai keluaraga & sahabat yang disayangi, semoga rahmat Allah sentiasa merahmati kalian..insyaAllah..
sesungguhnya aku ingin mnjadi seorang wanita yang solehah, yang sentiasa taat pada perintah Allah..dan kedua ibu bapaku...=)



ok lah,,sehingga berjumpa lgi...setakat ini sahaja coretanku pada kali ini..^_^
minta maaf kalau ada tersalah tulis..

Wednesday, November 16, 2011

~memori 15/11~

Posted by Marlya Asri at 3:15 PM
reaksi korang? 
3 orang komen pasal cerita kat atas
assalamualaikum,,,

emm,,semalam 15/11 kan kawan2?? emm,,msti pelik kan sebenarnye ade ape ngn tarikh tu? sebenrnye semalam adalah tarikh yg sama aku kenal dgn sorang bestfriends aku nie..kiteorng kenal waktu sekolah menengah lg..15/11/2006...skrg nie dah masuk 5 tahun aku ngan dia berkawan...kiteorang just kawan je xpernah lebih dr tu..lgpun buat masa skrg aku lebih selesa berkawan dgn insan yg bernama lelaki ni..huhu

dia mmg seorang yg baik, pndai la buat lawak jugak, penyabar jugak la kot..sebenarnya semua ciri2 yg aku suka ada kat dia..cuma dia xde janggut je la..emm,,tp aku ngan dia tetap kawan smpai sekarang walaupun aku banyak kali jugak buat dia terasa...mintak maaf ye kawan...saya suka kwn ngn awak..
dan terima kasih sebb sabar dgn sy..huhu
jgn salah aggap taw,,aku dgn dia mmg kawan je walaupun kami da kawan smpai 5 tahun..dulu pernah jugak la ade 'relationship' tuh,,tp sekejap je sbb mcm x berapa selesa..huhu lagipun islam pun xbenarkan ade 'relationship' mcm tu sebelum kahwin kan? bercinta lepas kahwin lagi seronok..hehe

tp sekarang kami da jarang contact,,tp still ade la contact walaupun jarang..dia skrang da belajar jauh..kat sebuah negara arab..emm,,sy doakan awak berjaya dunia dan akhirat dan capai matlamat awk..aminn
kalau ade jumpe seseorang yg awk suka kat sane jgn lupe taw bgtau sy!!hehe sy sentiasa doakan awk bahagia...insyaAllah~
sbnrnya entry kali nie aku tuju khas untuk kawan aku tu,,dan aku nk ucapkan terima kasih byk2 kat dia sbb sudi jadi kawan aku walaupun aku byk kali buat dia terasa...huhu sory=(
aku da baca entry yg dia postkn dn rasanya dia da jumpe seseorg yg dia suka kot,,dan aku doakn dia bahagia dgn sesiape yg dia suka tu..aminn

ok lah,,xde ape da nk cerita kat cnie..sehingga berjumpa lagi!! daa~
assalamualaikum~

Saturday, November 12, 2011

balik,,balik dan balik....

Posted by Marlya Asri at 11:43 AM
reaksi korang? 
0 orang komen pasal cerita kat atas
assalamualaikum~
bismillahirrahmanirahim....

sudah seminggu berlalu hari raya aidiladha..takbir dah x kedengaran lagi..tp assignment aku pulak x siap2 lagi..huhu...maaaakkkk mcmne nie mggu dpn da start kelas...huhu esok aku da balik ke nilai..sekejap nye lah mase berlalu..rasa mcm nk pause je sekejap..kalau lah masa bole diundur dan di pause..(tp tu lah xleh ckp 'kalaulah' sbb mcm x brsyukur lak kn)huhu ya ALLAH aku brsyukur...esok aku naik bas ke seremban sorang2..huhu first time pulak tuh balik sorang2..mak aku ckp bole ke balik sorang2? mak aku ckp law mggu nie dpt gaji, bole la hantar aku ke nilai,,tp aku ckp la,,xpe la ma,,nk hidup berdikari, lgipun tiket bas pun da beli kan..membazir je..tp sbnrnye aku buat2 berani je, dlm hati takut gak nak naik bas sorg2 esok..huhu.. ya Allah semoga perjalanan ku pada hari esok berjalan dgn lancar dan selamat smpai ke nilai...aminn

kawan2 esok kite jumpe kat usim yek!! rindu kat korang sume..pastu jgn lupe bwk mknn raya blik taw..yg duduk kat sutera indah terutama sekali jgn lupe taw..ye asmaa, syalid, fizah,dila dn mumtaz...hehehe
syalid,,rndu nk mkan kek coklat ko..ngee~

ok lah,,jumpe lagi yek!! asgnment a.k.a kerja sekolah berlambak nie..tgh menunggu utk disiapkn je..huhu

asslamualaikum..

Thursday, November 3, 2011

~kenangan zaman kecik2~

Posted by Marlya Asri at 8:24 AM
reaksi korang? 
0 orang komen pasal cerita kat atas
assalamualaikum kpd sume pembaca!!

hari nie selepas solat subuh, aku dan roomate aku sembang2 la...kiteorg sembang pasal zamn kecik2...pg nie aku xde kelas..hehe (mcm seronok la kan),,ye la sbb kelas aku petang nie ngn mlm je..hoorayy!! ngee
sebab tu la aku boleh citer kat korang sume seawl pagi nie..sebb sebelum2 nie aku jrg la nk post entry pg2 cmnie..hehe

ok,,sbnrnya kali nie aku nk cerita psl kenangan aku waktu kecik2 dulu..tetiba tringat zaman kecik2 dulu..memang seronok..rasa mcm nk balik je zaman tu..huhu
pernah x korang waktu kecik2 dulu makan gula2 kat bawah nie?? bila da umur skrg nie, aku rindu sgt nk mkn gula2 mcm yg aku post kan kat bwh nie..

10sen dpt 2..hehe


skg harga roka da mhl..huhu 30sen 1..



xtaw la ade lg ke x skrg



yg ats nie skit gigi law nk gigit ye..huhu


da lama x mkn gula2 yg bentuk 8 tuh~



suka yg nie, bila masuk mulut, rase meletup2 kat lidah



gula2 nie da jrg nmpk,,ade lg ke?







sweetgum nie best kn? da la murh..hehe



sebelum nk gi skolh agama rendh mesti beli byk2..wat bekal mase prjlnn..hehe








antara keropok2/jajan yg aku mkn



keropok durian!! suka3



yg nie pun sedap jugak!!


sebenrnya ada byk lg, tp tu je la yg mmpu aku cri kat dr.google chrome..hehe
ok, aku harap korang enjoy entry aku kali nie! k la, sehingga berjumpa lgi..
assalammualaikum~
 

Marlya's Blog! Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei