Tuesday, August 28, 2012

rindukah aku?

Posted by Marlya Asri at 9:59 PM
reaksi korang? 
0 orang komen pasal cerita kat atas



tgh belek kat youtube td,,tetibe terjumpe video nih.. tetibe teringat akn si dia..
ya Allah,,rindukah aku padanya?
dah lame jugak aku x contact dia.. ntah lah..
aku dah berkenalan dgn si dia dlm 5 tahun lebih jugak..
tp, sekarang kami dah mcm org asing..
aku cuma mampu berdoa semoga si dia bahagia dgn insan yg dia suka..

aku tahu aku bukan bersendirian,,
aku punya kawan2 yg sentiasa bersama aku..
ibu bapa aku,
dan yg paling penting Allah sentiasa bersama aku! ^^

terima kasih kwn2!
aysyah, asmaa, dila, huda..
x lupa jugak kpd liena.. walaupun kite x pernah jumpe face to face,,
tp sy senang sgt berkongsi mslh dgn awk~ ^_^
thnks sudi jd kwn sy~

p/s: otak berkata mudah je nk lupakan sesuatu,            
tp hati pulak berkata sukar nk lupakan sesuatu yg telah mnjadi kenangan,
yg penting iman berbicara, sesugguhnya Allah sebaik-baik perancang~ ^^
insyaAllah

Friday, August 17, 2012

~ramadhan menghilang,,syawal mendatang~

Posted by Marlya Asri at 1:27 AM
reaksi korang? 
1 orang komen pasal cerita kat atas

assalammualaikum! 

tinggal 1hari je lagi nk puasa,,selepas itu umat islam akan menyambut perayaan aidilfitri..(di malaysia)
pejam celik,,pejam celik,,sekejap je masa berlalu kan..
tibe2 hati rasa macam sedih sgt sebb ramadhan dah nak tinggalkan kita semua..
tertanya pada diri sendiri cukupkah amalan yang aku buat sepanjang ramdhan pada tahun ini?
adakah amalanku akan diterima oleh Allah?? 
ku rasakan masa berlalu semakin pantas... T_T

bila nak dekat raya ni,,kebanyakan manusia akan sibuk untuk buat persiapan raya kan?
kuih raya dah buat ke? berape jenis?
baju raya berapa pasang?
perabot bile nk tukar?
rumah bila nak dikemas?

tapi,,pernah x terfikir,, sudah cukup kah amalan yg kita lakukan sepanjang ramdhan ini?
sudah khatamkah al-quran yg kau baca tiap hari?
sudah sempurna kah ibadat yg kita lakukan pada malam hari?
 -tepuk dada, tanya iman-

ya Allah,,sesungguhnya ramadhan mu akan berakhir tidak lama lagi,,semoga ramdhan pada kali ini bukn lah ramdhan yg terakhir buat kami...jika ramdhan kali ini adalah yg terakhir,,semoga kau terimalah amalan kami sepanjang di bulan ramdhan ini dan tempatkan lah kami dikalangan hambamu yg soleh dan beriman..aamiin

sebelum mengundur diri,,disini saya yg bernama MARLIANA BINTI MOHD ASRI ingin memohon maaf jika ada salah dan silap sepanjang perkenalan kita... lepas nie 0-0 yek! ^^

SELAMAT HARI RAYA 
MAAF ZAHIR & BATIN

~luffy yg comel memakai baju melayu~


 

Marlya's Blog! Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei