Saturday, May 5, 2012

S.P.A.R.K

Posted by Marlya Asri at 9:57 PM
reaksi korang? 
6 orang komen pasal cerita kat atas
assalammualaikum~

hari yg sgt memenatkan...5/5/2012.....
hari nie aku ade 1 program yg dinamakan SPARK(seminar dan pameran produk kreatif)..
program nie adalah untuk student tahun 2 usim...kami telah diberikan tugas utk create 1 produk brdasarkan science & technology, art &design, green technology, food & beverage, and quality & human life~
group aku telh memilih utk create 1 produk berasaskan art & design..
our mission group are to create awareness among student to avoid from smoking..
and the product's name is "the speechless art"...
credit to hairi, nizam, syukri and hanan who create and design the product...
smpai x gi kelas kot buat benda alah tuh..hehe

kat bwh nie lah produk kteorg tuh...let's see them....

jeng...jeng...jeng...

nmpak mcm menyeramkan x?hehe
tp ramai jugak yg dtg tgok td..


the skull full of cigarette with lolipop..hehe
skull tuh mcm senyum je kan~


suka tgok yg nie,,smart + cool...

semua yg kat atas nie our group mmber yg design...hairi, nizam, syukri n hanan...
creative jugak dyeorg tuh...


it's me with the no 1 killer!!!hahaha
*bak kate nizam, mcm one piece kalau tmbah straw hat..hehe

dan kat bwh2 nie pic2 yg 'bertuah' yg sempat aku amik kat booth2 yg bertuah..hehe


 
besar x camera nie??
tp nie bukan camera tp tabung yg ade sensor..dye akn gtaw dah brape byk yg kite kumpul dlm tabung tuh...
cantik kan?



yg nie aku tgh duduk kat ats bangku sbnrnye...tp bangku tu kecik kot 
@pun ke aku yg besar yek~hehe



ni pulak replika masjid...sgt creative dn cantik~
dihasilkan dr bhn2 yg trbuang..


and lastly but not the least,,its me with night umbrella..hehe
umbrella nie kegunaan nye utk malam je..byk jugak function yg 
ade kat umbrella nie..sprti lampu, wisel, penyembur(untuk keselamtn)...

byk product yg creative2 dn cool2..hehe
sbnrnye product2 yg kami create nie, akan dinilai untuk mrkah final kami...
kami telah buat yg trbaik...hrp sgt dpt "A" utk subjek nie..hehe

*credit to my group..hairi, nizam, syukri, hanan, aysyah, asmaa,
k.sol, tirah, fizah and me too!!!
we already do our best, and i'm really happy working with all of you..^^







Friday, May 4, 2012

~aku ingin berubah!!!

Posted by Marlya Asri at 7:25 PM
reaksi korang? 
4 orang komen pasal cerita kat atas
assalammualaikum~

setiap org ade perasaan dan harapan ingin menjadi lebih baik..
begitu jugak dgn aku..aku ingin berubah ke arah yang lebih baik lagi..
tp setiap perubahn itu memerlukan istiqamah yang kuat,,dan bukan hanya cakap sahaja..

aku ingin masuk ke syurga, aku ingin mendapatkan keredhaan-Nya...
ya Allah,,bantulah hambaMu ini...
untuk pengetahuan semua, aku sekarg nie sedang kearah ingin memakai tudung lerang 50..walaupun x selabuh mana, tapi lebih labuh dr apa yg aku pakai sebelum ini..
mmg sebelum nie aku pakai tudung labuh, tp tu cuma di sekolah je..bila balik kampung, aku xpakai pun tudung labuh tu..terasa diri nie hipokrit sgt3~huhu
aku terasa ingin pakai balik tudg labuh nie sbb aku rasa mcm teng sgt,, aku suka tengok kwn2 aku yg pakai tudung labuh..rasa mcm tenang sgt..dulu aku x sedar semua tuh...bila aku masuk ke universiti nie,,aku berkwn dgn kwn2 yg major nye pakai tudung lerang 50 dn 60..
tenang sgt tgok mereka2..aku pun ade jugak kwn yg pakai tudung bawal...dan mereka jugak baik..
aku suka kwn2 aku sekrg nie sbb dyeorg salu beri nasihat kat aku..selalu igtkan aku jika aku lupa..
(sbbnye aku nie kdg2 pelupa)hehe

teringat perbualan aku dgn mmber aku:

aku: dila,,kite nk berubah,,kite nak jaga hati, x nak dah suka kat sesiapa pun..
kwn: alhamdulillah,,insyaAllah mar boleh..tp kalau ade org suka kat mar mcm mne?
aku: emm,,klau dia suka kite, masuk terus meminang..ahaha (gurau je)..kite nak pakai tudung labuh mcm dila..kite xnk pakai tudung bawal dah..emm
kwn: insyaAllah,,istiqamah,,dan yg penting kena ade niat!
aku: insyaAllah,,dila,,doakan lah kite semoga terus istiqamah dlm pakai tudung labuh ni yek..=)
kwn: insyaAllah..=)

emm,,,bak kate kwn aku,,mmg mudah nk berubah,,tp nak istiqamah pulak susah,,dan perlukan niat yg betul3...
ya Allah,,bimbinglah aku untuk mendapatkan keredhaanMu,,,aminn
aku sayangkan kawan2 aku..family aku,,,dan aku berharap sgt aku nak masuk syurga sama2 dgn mereka..
aku perlukan kwn2 aku untk membimbing aku ke syurga..
dan jika aku berkahwin, aku ingin kan seseorang yg dpt pimpin aku ke jannah dan mnjadi imam utk diri aku,,dan selalu menegur aku kalau ade kesilapan..
aku xperlukan seseorg yg kacak mcm yong hwa..tp aku perlukan seseorg yg dpt bersama aku di syurga nnt...

ya Allah,,tetapkan lah iman ku ini dlm mencari keredhaanMu~ T_T
 

Marlya's Blog! Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei