Friday, December 7, 2012

jalan-jalan ke singapore

Posted by Marlya Asri at 8:37 PM
assalammualaikum..

hallo,,hallo !
tuh trademrk uncle singh, tourist guide kiteorg..hehe


okey,,hari ni aku nak ceritakan pasal trip 
aku ke singapore pada 1/12/2012

30/11/2012 =
 berkumpul pada pkol 11 mlm dan bertolak ke singapore dgn menaiki bas

1/12/2012 =
 3.30 pagi : kami smpai di RNR Gelang Patah,, kami tidor, mandi dan solat
7.00 pagi kami brtolk ke singapore
7.30 pagi : kami smpi ke imigresen singapore..
tp 1 perkara yg sedih berlaku,,slh seorg dr kami x dpt lepas dr imigresen tuh..
sebb dye adelah foreigner dr libya, dan x de visa, dan jugak ade kaitan ngn al-qaeda..huhu
aku pun x bape paham jugak sbnrnye..
tp kesian sgt foreigner tuh, atau name sbnr dye Khalifa..
dr sblom nk pergi singapore lg, dye mmg sgt brsemgt..
dye salu contact ngn kami dan tye pasal singapore tuh...
8.15 : kami sampi di singapore..uncle singh menceritakan ape yg ade kat singapore,
bangunn2 dye..
(tetibe aku rase mcm same je kat malaysia)
tp bg aku,singapore mmg negara yg bersih..
bak kate uncle singh,, Singapore is FINE...
9 pagi : kami singgah di taman merlion.. kat situ kami sempat lah brgmbr dgn anak dan ibu lion..
10 pg: kami singgh di 1 tempat (aku lupe name tmpt tuh ape..hehe) tp ade lah jugak
aku beli brg kat situ, utk ahli group LA aku..
11 pagi: kami smpai di CHINATOWN.. kat situ sume brg2 dye murah2..
aku beli keychain... 36 = 10 dollar shj... mmg murah..
1 ptg : kami ke Arab street.. kat situ, kami makan, mandi dan solat..
3.00 ptg: kami brtolak ke Sentosa Island.. (part yg agak seronok)
3.45 ptg: kami smpai disana..mmg cntik..byk permainn, bnggunan dan taman2..
dan semestinya lah byk gambr yg kami amik..
masing2 posing mcm model..haha
5.15 ptg: kami brmain luge (mcm go kart jugak)
mmg seronok,,xpuas kot main..hehe
pastu kami naek cabel car..(gayat sgt!) huhu
7 ptg: kami pusing sentosa island dg bas dan moving tram,,
8.30 mlm: kami tgok song of the sea! mmg seronok..dah lah dduk depan sekli pulak tuh..hehe
10 mlm: kami bertolak blik..
papai singapore!

kat bwh nie ade beberapa gmbr..x boleh letak sume..
hope enjoy! hehe



kat belakag kiteorg tu lah ibu lion..






our group...
cume aku, dan kwn aku lg 2 org je budak tahun 3..
yg selebihnye tahun 4..


bersama anak lion..hehe


with uncle sigh! our tourist guide..hehe


hahaha




first time masuk tokong!












kami solat di masjid sultan 


welcome to sentosa island!






kat dlm tuh lah universal studio..
klau nak masuk, kene byr 70 dollar singapore













yg besar tu lah bapak lion!


with kak mufidah..


depan muzium 


guess.. which one my hand..hehe

LUGE! 


sgt gayat + seram sbnrnye! huhu












mkn dulu sblom nak masuk song of the sea..
maggi je yg mmpu..huhu


        
antara watak2 dlm song of the sea..





comel kan kartun belkg tuh! 
transparent dr air..sgt kreatif!





seronok lah jugak ke sana...dpt merasa jugak
ke oversea lah sgt..hahaha =P


2 orang komen pasal cerita kat atas:

RIZZNA on December 15, 2012 at 7:14 PM said...

BeSt nye... CiM yg duk jb ni rasanya baru 4-5 kali je gi s'pore. Mahal la semua kt sana. S$10 utk keychain mahal tau. Kalau kt m'sia keychain2 kita ada semurah rm4.
Kenapa tk masuk uss? Best tau.

Marlya Asri on December 16, 2012 at 2:57 PM said...

a'ah,,mmg mhl...tp keychain tuh $10 dpt 36... murah la kan..hehe.. klau masuk uss mkn masa sehari,,xpe lah,,len kali kalau ade rezeki gi sane lg, masuk situ..hehe

Post a Comment

 

Marlya's Blog! Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei