Saturday, December 29, 2012

BBQ's Time!!

Posted by Marlya Asri at 11:26 PM
reaksi korang? 

hari nie, kelas aku ade buat bbq..
tp yg dtgnye cume 11 org saje..
bole lah..janji ade yang datang..
dan kesemuanya perempuan je yg datang..
lelaki?
alah, dyeorg ade ke xde ke same je kat kelas aku tuh...
mereka2 tuh mcm biskut..
kejap ade, kejap hilang..

kiteorg start pada pkol 2...
nak nyalakan api?
mmg mngambil masa..
tapi alhamdulillah,,x sampai 1 jam kami hidupkan bara api tuh..
tanpa lelaki pun kami dapat buat! heheh

asap...asap..asap...
muka masing2 ceria je..sebab dpt hidupkan bara api tuh!
usaha tangga kejayaan! yey!

then,,time to bakar2! yeye..

khusyuk betol kawan2 aku nie...


nampak sedap kan?? hehe

tengah sedap2 kami membakar, golek2 ayam tuh,,
tetibe hujan turun...
masing2 angkut barang2 naek ke gazebo (pondok)
pastu yg tinggal jaga ayam,,
aku, aysyah, huda, anis, dan billa..
yg mcm kelakar nye,, huda baca doa kuat2..
doa mintak berhenti hujan..
dan,,alhamdulillah x lama tuh hujan pun berhenti..
terima kasih ya Allah...
sempat jugak lah bermandikan hujan sekejap..hehe

tp paling teruja...
subhanAllah,,,
tasik di kawasan tempat kami bbq tuh,, 
time hujan,,sgt2 cantik...
rase teruja sgt2! hehe


sebelah tu lah tasik usim...
hanya di FEM (fakulti aku) hehehe

then,, time to makan2!!!
time nie x sabar rase nak mkn ayam bakar yg dibakar sendiri...hehe
alhamdulillah,,sedap sgt! hehe


bila perut dah lapar,, masing2 cuma nampak mknn je! haha
ayam..ayam..ayam..

dah abis makan,, masa untuk bersuka suki!

muka gembira lepas makan! hehe



senyum... ^_^


memang sangat2 seronok...
rugi sangat sape2 yg x join kami...haha
tapi yg x seronoknye..
tudung + baju bau asap!! huhuhu
tapi x ape,, berbaloi...ngee


p/s : berharap semoga ukhuwah yg terjalin ni berkekalan sampai syurga..aamiin






0 orang komen pasal cerita kat atas:

Post a Comment

 

Marlya's Blog! Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei