Thursday, December 27, 2012

aku berMusafir!

Posted by Marlya Asri at 7:10 PM
assalammualaikum...

hari yg sangat2 penat lah jugak..
sebabnya aku bermusafir dr rumah aku ke nilai.. (kira musafir jugak lah tuh)
dengan lafaz bismillah dan niat musafir, aku keluar rumah..
dgn menaiki kereta ayah aku..

bertolak dalam pkol 10 pagi selepas sarapan,,
dari gambang ke kuala klawang..
sepanjang tuh aku tido! 
sory lah abah,,mmg dah penyakit adik suka tidor dlm kereta..
hehehe
bak kata mak aku,,aku nie pantang kereta berjalan seket terus lentok! haha
selama 4 jam tuh,,ade lah jugak aku terjaga,,
itu pon sebab kereta berhenti..hewhew
mmg x boleh nak buat teman driver betol! haha

dah sampai di kuala klawang,,
berhenti makan tgh hari jap..
abah aku terpaksa tinggal kan aku,,sebab abah aku ade kerja..huhu
papai abah!
so, terpaksalah naik bas pulak ke seremban..
terpaksa jugak tggu bas selama 1 jam..huhuh
sedang aku menunggu bas, seorang nenek datang ke arah aku..(tetibe ayt skema)
nenek tuh bahasakan diri dia wan..
rupenye die nak mntak tolong aku tolong call kan anak die..
wan tu x pandai nak guna handfon, so dye mntak lah tolong 
ajarkan dia mcm mana nak call org..
aku pun ajar je lah..
lepas tuh, ade lah jugak sembang2 sket..(pandai jugak aku mnyembang ngn nenek yek) hehe
pastu wan tu siap ajak aku pergi rumah dia lagi..
makan rambutan!
dalam hati,,sedapnya rambutan!
tp,,x bole,,next week dah exam..huhu
sory lah wan,,x dpt nak singgah..lgpun perjalann sy masih jauh..huhu

time dalam bas pun,
sebelum wan tuh turun dari bas, sempat salam dgn wan..
pastu wan siap tunjuk rumah dia, jemput ke rumah makan rambutan! 
ntah bila dpt jumpe dgn wan tu lagi...

sepanjang perjlnn nk ke seremban,,
sempat nikmati keindahan ciptaan Allah..
subhanaAllah..
sgt cantik,,sebb ternampk air terjun,,tepi jln je..hehe

sampai di ktm seremban..
tggu ktm selama setengh jam...
then,, NILAI,,i'm back!!
sebelom balik hostel, aku singgah surau..
solat jama' asar-zohor..
nak ke hostel aku, aku naek teksi..

alhamdulilllah,,sampai jugak aku ke hostel nie..
alhamdulillah,, Allah permudahkan perjalann aku..
hari ni, aku naik 3 pengangkutan awam!
1- bas
2- ktm
3- teksi

tetibe rase..
wah! marlya dah pandai berdikari lah! hahah
(mcm lah selame nie aku xprnh jln sorg2) 
lepas nie aku dah berani nak jalan sorang2 dah!
yey!! hehehe
sbb aku taw..
Allah always be with me..insyaAllah.. ^_^

0 orang komen pasal cerita kat atas:

Post a Comment

 

Marlya's Blog! Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei