Friday, May 4, 2012

~aku ingin berubah!!!

Posted by Marlya Asri at 7:25 PM
assalammualaikum~

setiap org ade perasaan dan harapan ingin menjadi lebih baik..
begitu jugak dgn aku..aku ingin berubah ke arah yang lebih baik lagi..
tp setiap perubahn itu memerlukan istiqamah yang kuat,,dan bukan hanya cakap sahaja..

aku ingin masuk ke syurga, aku ingin mendapatkan keredhaan-Nya...
ya Allah,,bantulah hambaMu ini...
untuk pengetahuan semua, aku sekarg nie sedang kearah ingin memakai tudung lerang 50..walaupun x selabuh mana, tapi lebih labuh dr apa yg aku pakai sebelum ini..
mmg sebelum nie aku pakai tudung labuh, tp tu cuma di sekolah je..bila balik kampung, aku xpakai pun tudung labuh tu..terasa diri nie hipokrit sgt3~huhu
aku terasa ingin pakai balik tudg labuh nie sbb aku rasa mcm teng sgt,, aku suka tengok kwn2 aku yg pakai tudung labuh..rasa mcm tenang sgt..dulu aku x sedar semua tuh...bila aku masuk ke universiti nie,,aku berkwn dgn kwn2 yg major nye pakai tudung lerang 50 dn 60..
tenang sgt tgok mereka2..aku pun ade jugak kwn yg pakai tudung bawal...dan mereka jugak baik..
aku suka kwn2 aku sekrg nie sbb dyeorg salu beri nasihat kat aku..selalu igtkan aku jika aku lupa..
(sbbnye aku nie kdg2 pelupa)hehe

teringat perbualan aku dgn mmber aku:

aku: dila,,kite nk berubah,,kite nak jaga hati, x nak dah suka kat sesiapa pun..
kwn: alhamdulillah,,insyaAllah mar boleh..tp kalau ade org suka kat mar mcm mne?
aku: emm,,klau dia suka kite, masuk terus meminang..ahaha (gurau je)..kite nak pakai tudung labuh mcm dila..kite xnk pakai tudung bawal dah..emm
kwn: insyaAllah,,istiqamah,,dan yg penting kena ade niat!
aku: insyaAllah,,dila,,doakan lah kite semoga terus istiqamah dlm pakai tudung labuh ni yek..=)
kwn: insyaAllah..=)

emm,,,bak kate kwn aku,,mmg mudah nk berubah,,tp nak istiqamah pulak susah,,dan perlukan niat yg betul3...
ya Allah,,bimbinglah aku untuk mendapatkan keredhaanMu,,,aminn
aku sayangkan kawan2 aku..family aku,,,dan aku berharap sgt aku nak masuk syurga sama2 dgn mereka..
aku perlukan kwn2 aku untk membimbing aku ke syurga..
dan jika aku berkahwin, aku ingin kan seseorang yg dpt pimpin aku ke jannah dan mnjadi imam utk diri aku,,dan selalu menegur aku kalau ade kesilapan..
aku xperlukan seseorg yg kacak mcm yong hwa..tp aku perlukan seseorg yg dpt bersama aku di syurga nnt...

ya Allah,,tetapkan lah iman ku ini dlm mencari keredhaanMu~ T_T

4 orang komen pasal cerita kat atas:

azzat fiqrie on May 6, 2012 at 10:30 AM said...

amin. moge cepat berubah ! :D

Marlya Asri on May 6, 2012 at 12:59 PM said...

insyaAllah..doakanlah yg trbaik utk aku yek~ thanks... ^_^

:: saya huzaifah :: on May 7, 2012 at 5:22 AM said...

suka entry neh.
insyaAllah,kalo benda baik yg kita pinta,akan dikabulkan,cuma kena tawakkal dan serah kat Dia. cepat atau lambat je.
oh ya,cadangan sikit,good to hear aok nak berubah cara bertudung,u look more nicer mcm kat sekolah dulu,with that kind of tudung labuh. insyaAllah,slow2 lah,istiqamah kena kuat. aok boleh buat punya. cdgnnya,ce aok cuba islah mana yg kecik2 dulu utk diri sendiri. contoh,pakai stokin tangan ke. sbb kdg2 menda kecik pon org boleh alpa,nak pulak kalo berkaitan dgn pmpn,kena ambik berat every single details. right? maaf kalo mcm gaya membebel kat sini.
semoga sentiasa istiqamah. ^^

Marlya Asri on May 7, 2012 at 6:40 PM said...

thnks..sbnrnye sblum pakai tdung labuh nie lagi sy dah pakai handsock...sy mula pakai taun lepas lg...pastu skg nie nk labuhkan tudung pulak..^^
first tuh, sy pkai handsock nie niatnye cuma nk tutup lengan tgn time nk tulis kat whiteboard,, tp bile pikir balik, baik teruskan je pakai handsock nie kan...
btw,,thnks for the recommendations n your advice.. ^_^

Post a Comment

 

Marlya's Blog! Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei